wieza.org
Zaloguj się

Wojna Totalna

Wojna Totalna stanowi dodatek do osadzonego w post-Tolkienowskich realiach systemu autorskiego Czas Waśni. Tematyka dodatku traktuje o prowadzeniu wojen. Znaleźć w nim można wszystkie, niezbędne informacje potrzebne do poprowadzenia kampanii wojennej, lub wcielenie się w postać żołnierza lub nawet dowódcy w tego typu przygodach: począwszy od informacji o taktyce stosowanej przez poszczególne narody zamieszkujące kontynent Laruzji i poradach dla Mistrza Gry, przez zasady walk masowych i rozgrywania bitew, zarówno z perspektywy dowódców, jak i ich szeregowych uczestników, na nowych klasach postaci i zdolnościach kończąc.

Treść podręcznika:

Treść dodatku Wojna Totalna opowiada o prowadzeniu wojen w Laruzji. Porusza zarówno kwestie ich postrzeganiu przez społeczeństwo świata Czas Waśni, stosowanych taktyk czy opisów używanych rodzajów wojsk, jak i kompleksowo omawia takie zagadnienia, jak uzbrojenie, zaopatrzenie, łączność czy też struktura i łączność dowodzenia. Znaleźć w niej można informacje potrzebne do gry (lub prowadzenia) zarówno postaciami szeregowych żołnierzy i podoficerów, oficerów i przedstawicieli oddziałów specjalnych, jak i generałami. Treść stara się nie narzucać jednej wizji wojny, tak, by korzystając z niej można było rozegrać zarówno kampanie heroiczne, jak i mroczne, skupia się na ogólnym omówieniu poszczególnych zagadnień związanych z prowadzeniem wojny, codziennym życiem biorących w niej udział osób, trudnościami, z jakimi muszą się one borykać oraz korzyści jakie mogą odnieść biorąc udział w walce.

Nowa mechanika:

Prócz opisu Wojna Totalna zawiera także szereg rozwiązań mechanicznych mających na celu ułatwienie rozgrywanie bitew i wojen. Wśród nich znajdują się między innymi:
- Zasady rekrutacji wojsk: pozwalające Bohaterom Graczy samodzielnie zgromadzić i przygotować do wojny dowolnie dużą armię.
- Zasady rozgrywania bitew: czyli kompleksowa mechanika pozwalająca na rozgrywanie bitew Postacią Graczy wcielającym się w rolę dowódców wojsk. Reguły biorą pod uwagę takie czynniki, jak morale, liczebność wojska, jego uzbrojenie czy stopień wyszkolenia, a nawet animozje panujące w armii.
- Zasady walk masowych: przeznaczone dla postaci pragnącej wziąć udział w bitwie i z mieczem w ręku gromić wrogów oraz graczy wcielających się w żołnierzy, najemników czy niższych oficerów (a także dowódców osobiście prowadzących swych żołnierzy do boju) pozwalające na określenie udziału postaci w bitwie, jej wpływu na przebieg starcia czy też odniesionych przez postać obrażeń.
- Reguły używania pojazdów i broni oblężniczej: pozwalające wcielić się w członków obsługi balist, katapult czy taranów, woźniców rydwanów albo kapitanów okrętów wojennych. Uzbrojenie obejmuje arsenał od taranów i wież oblężniczych, przez balisty i katapulty na krasnoludzkich bombach fosforowych i goblińskim gazie bojowym kończąc.
- Mechanika użycia sił specjalnych: Szpiegów i Zabójców.

Nowe możliwości fabularne:

Wojna Totalna ułatwia wcielenie się w szereg archetypicznych dla gatunku fantasy postaci, które pomijane są często w tradycyjnych grach RPG. Przykładami takich bohaterów mogą być:
- postacie żołnierzy i niższych oficerów biorących udział w wojnie. Dzięki rozbudowanym zasadom i informacją o konfliktach bez trudu można wziąć udział w przygodach podobnych klimatem do cyklów literackich Malazańska Księga Poległych czy Czarna Kompania, gry komputerowe z cyklu Total War albo manga Berserk.
- postacie oficerów okrętów, dowódców mniejszych oddziałów, kasztelanów twierdz biorących na swe barki odpowiedzialność za całe oddziały
- szpiegów, wywiadowców i członków oddziałów specjalnych podstępem walczących z wrogiem i przezywających liczne przygody za liniami frontu jak w dziesiątkach filmów szpiegowskich (a wszystko to bez konieczności rezygnowania z otoczki fantasy).
- dowódców wielkich armii, zdobywców, arystokratów, królów i generałów, jak postacie historyczne: Czyngis Chan, Mieszko Pierwszy, Sun Tsu czy też fikcyjne: Conan Barbarzyńca, bohaterowie Pieśni Lodu i Ognia lub Władcy Pierścieni

Nowe możliwości dla graczy:

Dodatek Wojna Totalna wprowadza kilkadziesiąt nowych Zdolności, w które wyposażyć można zarówno postacie żołnierzy i oficerów, jak i bohaterów bazujących na innych archetypach. Dodatkowo w książce znajduje się nowa Profesja: Wojownik Ognia, czyli archetyp sapera i pirotechnika wspomagającego drużynę za pomocą materiałów wybuchowych.

informacje

Dyskusja (0)

Losowe

luku karumanta rikuna: luku karumanta rikuna jest krótką grą napisaną na ósmą edycję Nibykonkursu. Tytuł oznacza w wolnym tłumaczeniu "Szaleństwo obrazów przekazywanych na odległość".
Shadowkeep: Gra fabularna rozgrywająca się w świecie fantasy, gdzie "miłośnicy i miłośniczki smoków, rycerzy, skarbów, potworów i magii na pewno nie będą się nudzić." Mechanika oparta jest o rzuty kostką k10, oraz o procentowy poziom trudności (choć sprowadzany do rzutu k10). Plik z podręcznikiem zawiera pdf,...

Powiązane wpisy

  1. Czas Waśni: Skarby Laruzji Skarby Laruzji to drugi dodatek do systemu Czas Waśni. Podręcznik...
  2. Vorago Vorago RPG to darmowa i otwarta mechanika RPG. W założeniach...
  3. Czas Królów Czas Królów to dodatek do systemu Czas Waśni wprowadzający szereg...
  4. Czas waśni Czas waśni to rozbudowany system fantasy przeznaczony dla początkujących i...
  5. DAMNVM DAMNVM to gra dark fantasy, osadzona w czasach najbardziej odpowiadających...

Ostatnie zmiany

  • 24 stycznia 2011 o 22:43
    Zegarmistrz [aktualna wersja]
  • 24 stycznia 2011 o 22:43
    Zegarmistrz
  • 24 listopada 2009 o 12:10
    Zegarmistrz