wieza.org
Zaloguj się

Mechaniki

Oneiros: Karty Wyobraźni

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Marzec 20th, 2013 by tdomf_4238f – Skomentuj

Oneiros: Karty Wyobraźni jest to autorska gra fabularna, której akcja dzieje się we śnie. Z powodu niezwykłego świata, w którym ma ona miejsce, postacie graczy posiadają o wiele większe możliwości, niż w najbardziej magicznym ze światów fantasy. Oneironauci, bo tak nazywają się postacie graczy, potrafią tworzyć góry z niczego, posiąść moce superbohaterów, zmieniać swoje ciało, [...]

czytaj wiecej»

TROM

Kategorie: Gry, Komercyjne, Mechaniki, RPG, Światy Październik 19th, 2011 by tdomf_4238f – Skomentuj

TROM jest grą fabularną osadzoną w konwencji science fiction. Gra jest jeszcze w fazie tworzenia i potrzebne są duże nakłady pracy, poprawki oraz rozpisanie części fabularnej. Projektem zajmujemy się już dwa lata, jednak tak długi czas jest spowodowany przerwami oraz licznymi zmianami, które zmieniły koncepcję gry. Pracujemy we dwójkę, uzupełniamy się nawzajem pomysłami oraz testujemy [...]

czytaj wiecej»

Alantar

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Lipiec 10th, 2011 by Borejko – Skomentuj

Alantar to gra fabularna autorstwa Artura Szymały, nad którą pracował blisko jedenaście lat. Gra dark fantasy, opowiadającaca o różnorakich konfliktach religijnych w feudalnym świecie, przepełnionym magią, pozbawionym całej menażerii fantastycznych ras. Głównymi bohaterami są postacie stające do nierównej walki z pradawnymi mocami, które dawno temu opuściły świat ludzi, zaś Bóg Ojciec Xargos to kluczowy antagonista. [...]

czytaj wiecej»

Taistelu RPG

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Lipiec 4th, 2011 by tdomf_4238f – Skomentuj

Taistelu RPG jest stosunkowo młodym systemem, który z założenia ma być „otwarty”. Pomysł na niego powstał około 2009/2010 roku od krótkiej myśli – skoro jako alternatywa dla drogich komercyjnych aplikacji istnieją programy open-source to czemu nie ma takiego RPG? W takich okolicznościach narodziła się idea napisania „open-sorurce’owego” erpega. Co prawda na razie nie jest on [...]

czytaj wiecej»

Hex

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Październik 24th, 2010 by Tomasz Kucza – Skomentuj

HEX jest prostą mechaniką, którą można wykorzystać praktycznie w dowolnym świecie gry. Może to być świat fantasy, kraina miecza i magii. Może to być chwila obecna. W końcu może to być przyszłość, pełna cybernetycznych implantów lub statków kosmicznych. HEX nie korzysta z kostek, w zamian bazując na opisie i systemie punktów.

czytaj wiecej»

R.U.S.T.

Kategorie: Gry, Mechaniki, RPG, Światy Wrzesień 21st, 2010 by Omlet – Skomentuj

Gra utrzymana w konwencji Cyberpunk, zbudowana w jak najbardziej modularny sposób, tak by MG mógł samodzielnie skonstruować świat korzystając z udostępnionych informacji i pomysłów. Również mechanika gry jest dość łatwa do modyfikacji, ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować w niej inne zasady. R.U.S.T. jest grą opartą o licencję Creative Commons.

czytaj wiecej»

Pathfinder RPG

Kategorie: Gry, Komercyjne, Mechaniki, RPG Lipiec 25th, 2010 by Szabel – Skomentuj

Pathfinder RPG to oparta na Dungeons and Dragons (opisz: Dungeons and Dragons) gra wydawnictwa Paizo Publishing (opisz: Paizo Publishing) która stanowi rozwinięcie i usystematyzowanie reguł edycji 3.5. Gra jest dostępna na licencji OGL. Jej SRD jest o wiele bardziej kompletne od SRD gier Wizards of the Coast (opisz: Wizards of the Coast) – zawiera np. [...]

czytaj wiecej»

Vorago

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Sierpień 20th, 2009 by Tomasz Kucza – Skomentuj

Vorago RPG to darmowa i otwarta mechanika RPG. W założeniach ma być prosta, zwięzła, spójna i ma umożliwiać postawienie na niej dowolnego świata — czy to fantasy czy s-f. Stara się minimalizować ilość potrzebnych do gry tabel oraz wymyślanych na poczekaniu modyfikatorów. Używa tylko kości K20, wszystkie testy są wykonywane za pomocą pojedynczego rzutu, który [...]

czytaj wiecej»

Q10

Kategorie: Darmowe, Gry, Mechaniki, RPG Sierpień 11th, 2009 by Tomasz Kucza – Skomentuj

Q10 to darmowa mechanika rpg, stworzona przez Grupę Quest. Stosuje się w niej kości k10. Jest bardzo elastyczna i pozwala na przystosowanie jej do niemal dowolnego gatunku i świata gry. Już dwa polskie systemy autorskie oparte są o Q10. Generalnie zasada jest prosta. Na określonej liczbie kości musi wypaść w sumie liczba większa od poziomu [...]

czytaj wiecej»

3s

Kategorie: Gry, Mechaniki, RPG Sierpień 10th, 2009 by Tomasz Kucza – Skomentuj

Mechanika 3S autorstwa Kamila ja-prozaca Węgrzynowicza, zaimplementowana do gry Na ratunek Marsowi! poza rozwiązywaniem sporów służy kreowaniu dalszego rozwoju fabuły poprzez wprowadzenie kategorii takich jak styl i szczęście obok rozwiązującej sytuacje sporne skuteczności testu System pozwala na szybkie wykreowanie bohatera i dynamiczną grę dzięki wprowadzeniu zasady scene resolution. Bohaterowie jeszcze lepiej wpisują się w konwencję [...]

czytaj wiecej»