wieza.org
Zaloguj się

Drobniaki

Drobniaki to autorski system RPG inspirowany dziełem „Dywan” Terry’ego Pratchett’a, jak i „Wolni Ciutludzie” tegoż autora – Kiedy masz niewiele ponad cal wzrostu, spora rezydencja jest dla ciebie całym światem. W systemie gracze wcielają się w jedną z pięciu ras Drobnego Ludku, podróżują po Rezydencji w poszukiwaniu przygód – walczą potężnymi zapałkami czy szpilkami, są magami guzików czy kapłanami Powrotyzmu. Nie raz zawitają też do wiosek, miasteczek i miast rezydencji, zbudowanych z drewna, starych pudeł i ogólnie wszystkiego, co w opuszczonej rezydencji można znaleźć. Pełna zbroja naparstkowa? Gwóźdź Bitewny? A może treser komarów?

Jak pisze autor systemu Drobniaki oferują:

  • Zupełnie nowe spojrzenie na otaczające bohaterów przedmioty. Kiedy ma się cal wzrostu, wszystko co nas otacza nabiera zupełnie nowych właściwości. Naparstek jest solidnych hełmem, kapsel po piwie – ciężką tarczą, a karton jest wystarczająco gruby i solidny, by tworzyć z niego miejsca zamieszkania.
  • Wiele możliwych konwencji gry – od radosnej zabawy w zwiedzanie rezydencji i tworzenie własnych mikro-światów w postaci nowych pokoi, poprzez batalistyczne dzieje pięciu nacji walczących z narastającą falą Gnarpli, aż do intryg dworskich w Lekko Różowych Saloniku lub w Bibliotece Dummich.
  • Humor! Drobniaki stawiają za cel dobrą zabawę, i starają się być humorystycznym systemem w klimatach iście Praczetowskich, gdzie humor opiera się na zabawnych sytuacjach i nietypowym spojrzeniu na świat, a nie na niewybrednych gagach i próbie parodiowania każdego aspektu rozgrywki.
  • Doskonałą i nieco rozwinięta mechanikę KaduFATE autorstwa Kaduceusza!

Fragment wprowadzający w system

Wiele jest legend i mitów. Wiele jest opowieści i sag w Xsiędze Wyedzy. A wszystkie są prawdziwe. Legenda o dzielnym Skurmbie, który samojeden dotarł na szczyt Czajnika, gdzie jezioro wrzące zamieszkiwane jest przez potwornych Kamieniaków. Saga o Ferlumpach podróżujących aż do Przepastnych Ogrodów, napotykających na swojej drodze ostatniego z Gigantycznych Ludzi. A może mit o powstaniu Pięciu Narodów? Tak, wszystkie te podania są niezwykle ważne. Ale jest jedna legenda, najkrótsza – ale najważniejsza. Prapodanie opowiadające o powstaniu samej Rezydencji, świata wszystkich małych ludków. Na początku był tylko Zielony Bezmiar, a na ów Bezmiar, przybyli Wielcy Ludzie – Giganci o niesamowitych mocach, którzy tworzyli ogromne jak oni sami przedmioty, niczym potężni bogowie. Ci Wielcy Ludzie – a za tamtych starożytnych czasów były ich dziesiątki, ba, setki nawet – postanowili stworzyć nowy świat, zapełniając Bezmiar swoimi cudownymi wyrobami. Mijały wieki, aż dzieło Gigantów zostało ukończone. Powstała Rezydencja, niesamowity świat składający się z wielu krain takich jak Kuchnia, Łazienka czy Gabinet – i przez wiele, wiele eonów żyli tam Wielcy Ludzie. I wtedy, jakby sama Rezydencja chciała wypełnić swoją przestrzeń nowym życiem, powstali nasi praprzodkowie – Pumplinkowie, którzy kryli się w najciemniejszych zakątkach rezydencji, w obawie przed Wielkimi Ludźmi. Ale Giganci odeszli, a Rezydencja stała się pustym światem, czekającym na ponowną kolonizację nowej rasy. Wielka część liczebnych już Pumplinów wyruszyła w podróż po całej Rezydencji, zasiedlając ów wielkie, odległe krainy Gabinetu czy Kuchni. Ale niewielka grupa została w mrocznych cieniach Piwnicy. Minęły wieki, gdy z pierwotnych Pumplińskich osad wyrosły oddzielne rasy Rezydencji – Ferplunkowie zamieszkujący Gabinet, Pulpanowie władający Kuchnią, Skulkanie bytujący w Podpiecem, Awpalowie osiedleni w jaskrawej Łazience oraz Dummowie, którzy skolonizowali ogromny kraj Biblioteczki. Ale pierwotni Pumplinowie którzy zamieszkiwali Piwnicę również nie próżnowali – ukryci przed oczyma nowych nacji, konsumowani przez odwieczną ciemnośc, przekształcili sie w przerażających Gnarplów którzy śnią o podboju całej rezydencji. Tak oto wygląda nasz świat, nasza Rezydencja i jej narodyWyelka Xsięga ver. 2-67 rozdz. I

informacje

Dyskusja (0)

Powiązane wpisy

  1. Empyrium Arcanis Empyrium Arcanis jest to gra fabularna, gdzie ziemię przyszłości nawiedziły...
  2. Klanarchia Klanarchia to gra o mrocznym zabarwieniu, łącząca baśniowy świat z...
  3. Deadlock Świat Deadlocka to Ziemia roku 2067. Trident, potężna korporacja rządzi...
  4. Ścieżka Przed wiekami tajemnicze istoty zstąpiły do świata rządzonego przez duchy...
  5. Pirate Monkeys Gracze wcielają się w zachowujące się jak ludzie zwierzęta w...

Ostatnie zmiany

Brak zmian.