wieza.org
Zaloguj się

Czas Waśni: Skarby Laruzji

Skarby Laruzji to drugi dodatek do systemu Czas Waśni. Podręcznik poświęcony jest przedmiotom magicznym, jakie bohaterowie mogą zdobyć w trakcie przygód. Wprowadza też wiele nowych, unikalnych mocy (zasady rozwoju przedmiotów magicznych, funkcjonowania czarodziejskich tatuaży etc.), z jakich mogą skorzystać osoby grające w Czas Waśni by wzmocnić swoją postać. Podręcznik ma na celu wzmocnić tradycyjny, awanturniczo – przygodowy aspekt RPG w systemie. W książce można znaleźć:

  • Zasady tworzenia i opisy magicznych zwierząt: czyli sposób tworzenia lub przywoływania obdarzonych nadprzyrodzonymi mocami, zwierzęcych sojuszników, takich jak czarodziejskie psów, sokoły czy wierzchowce lub też potężne duchy zwierzęce. Dodatkowo podręcznik zawiera opis kilkunastu przykładowych stworzeń.
  • Magiczne tatuaże: wraz z zasadami ich tworzenia, działania oraz opisem alchemicznej farby służącej do ich nanoszenia na ciało.
  • Mechanikę „spontanicznego tworzenia magicznych przedmiotów”: pozwalającą graczom przekształcić nawet najbardziej prozaiczny przedmiot w oręż z legend dzięki sile bohaterskich czynów dokonanych przez ich postacie.
  • Zasady funkcjonowania Muz, czyli symbiotycznych duchów współżyjących ze swymi nosicielami oraz obdarzających ich nowymi, potężnymi mocami w zamian za niewielką porcję energii mentalnej.
  • Przedmioty zamieszkane przez duchy: czyli nowa kategoria ekwipunku, artefakty zamieszkane przez potężne byty nadprzyrodzone: upiory zmarłych, demony, duchy przyrody lub nawet pomniejsze bóstwa, zdolne wspomóc właścicieli swą mocą, lub zwrócić ją przeciw nim, jeśli nie będą dobrze traktowane.
  • Zasady funkcjonowania Dzierżycieli, potężnych osób zdolnych dodatkowo zestroić się z posiadanymi przez siebie artefaktami i czerpać z tego nowe, niedostępne innym postaciom moce.
  • Nadużycie, czyli odwieczne nemezis wszystkich czarowników Czasu Waśni, potężna, złośliwa siła zwracająca magię przeciwko osobom zbyt często z niej korzystających, tym razem w wersji zagrażającej także właścicielom przedmiotów magicznych.
  • Oraz 812 artefaktów, opisanych wraz z historią oraz mocami.

informacje

  • status: ukończona
  • wypis: Podręcznik o magicznych przedmiotach i związanych z nimi kwestiach do Czasu Waśni
  • strona: oficjalna strona
  • dodatek do: Czas waśni
Dyskusja (0)

Losowe

Megalit: Megalit to system autorski, którego główną cechą charakterystyczną jest dosyć nietypowe miejsce akcji. Prawie wszystko co zawarłem w tym świecie mieści się pod ziemią, wewnątrz ogromnego skalistego kopca unoszącego się w niebiańskich bezmiarach. Ma on kształt ogromnego megalitu stąd też taki tyt...
SzamanSzaman: Szaman - z kartami w Afryce to niewielka gra RPG stworzona na 14 edycję Nibykonkursu. Akcja osadzona jest w Afryce, a gracze tworzą drużynę składającą się z szamana, osoby miejscowej, przybysza z obcych stron oraz ich pomocników. Mechanika oparta jest o talie kart do gry, kolory kart odpowiadają moc...

Powiązane wpisy

  1. Czas waśni Czas waśni to rozbudowany system fantasy przeznaczony dla początkujących i...
  2. Czas Królów Czas Królów to dodatek do systemu Czas Waśni wprowadzający szereg...
  3. Wojna Totalna Wojna Totalna stanowi dodatek do osadzonego w post-Tolkienowskich realiach systemu...
  4. Ścieżka Przed wiekami tajemnicze istoty zstąpiły do świata rządzonego przez duchy...
  5. Taistelu RPG Taistelu RPG jest stosunkowo młodym systemem, który z założenia ma...

Ostatnie zmiany

  • 24 stycznia 2011 o 22:40
    tdomf_4238f [aktualna wersja]
  • 24 stycznia 2011 o 22:40
    Zegarmistrz
  • 1 lutego 2010 o 17:35
    Zegarmistrz