wieza.org
Zaloguj się

Czas Królów

Czas Królów to dodatek do systemu Czas Waśni wprowadzający szereg nowych możliwości do gry. Tym razem Gracze i Mistrzowie Gry otrzymują bowiem możliwość wcielenia się nie tylko w swobodnie podróżujących po świecie awanturników, ale też w królów, władców, panów feudalnych i inne wpływowe postacie uniwersum. Dodatek umożliwia zarządzanie państwami i organizacjami, dbanie o ekonomie i wraz z podręcznikiem Wojna Totalna: prowadzenie wojen.

Zarządzanie własnym królestwem

Czas Królów umożliwia Graczom wcielić się w jednego z możnowładców walczących o władzę nad baśniową krainą Laruzją. Mogą dosłownie stać się królami (książętami, hrabiami czy baronami), dysponującymi nieprzeliczonym bogactwem oraz nieprzeliczonymi armiami oraz walczyć z zewnętrznymi jak i wewnętrznymi wrogami swego ludu na nowym, niespotykanym jeszcze w polskich systemach RPG poziomie.

Mechanika Prowincji przypomina nieco działanie Miast w pierwszych grach z serii Civilization. Składają się one więc z kilkunastu do kilkudziesięciu, zróżnicowanych Pól (np. step, pustynia, góry), o różnych cechach specjalnych (drogi, rzeki, tereny rolnicze etc.), z których każde przynosi inne korzyści (istnieją też pola o negatywnym działaniu). Prócz Pól prowincja składa się z szeregu posiadłości, z których każda posiada inne oddziaływanie.

Zasady wielkiego handlu

Czas Królów wprowadza także zasady handlu międzynarodowego towarami poszukiwanymi na rynkach Laruzji (a nie tylko łupami zdobytymi w lochach). Umożliwia to Mistrzom Gry zmianę konwencji gry ze zwykłych scenariuszy RPG na grę handlowo – ekonomiczną, przypominającą gry w rodzaju Privateer, Pirates! czy The Patricians. Gracze natomiast otrzymują możliwość wcielenia się w wędrujących kupców, zarobienia fortuny w trakcie wymiany handlowej, lub też utraty życia w trakcie napaści licznych na kontynencie bandytów, piratów czy potworów.

Agenci: Nowa opcja mechaniczna:

Bohaterowie Graczy nie muszą osobiście stawiać czoła wyzwaniom rzucanym przez fakt sprawowania władzy (ani jakimkolwiek innym). Wspierać ich mogą bowiem wierni (albo i niewierni) słudzy, nazywani w mechanice Agentami. Do dyspozycji Graczy oddano 37 ich typów, od Błaznów, Doradców i Minstreli na Skrytobójcach i Czarownikach kończąc. Ich użycie jest proste, a kwestia rozstrzygnięcia ich skutecznego działania stanowi sprawę jednego lub dwóch rzutów.

Posiadłości: Nowa opcja mechaniczna:

Korzystający z tego dodatku Gracze otrzymują możliwość wykreowania własnych posiadłości, pełniących rolę zaplecza dla drużyny oraz bazy wypadowej. Dzięki niemu wyposażyć się mogą w szereg przynoszącej korzyści infrastruktury w rodzaju Laboratorium Alchemicznego, Szkoły Fechtunku czy Zamku. Zapewniają one premie do atrybutów, dostęp do wiedzy i informacji oraz dochody. Umożliwiają też postacią porzucenie smutnego, bezdomnego życia tułaczy i stanie się szanowanymi członkami społeczności.

informacje

  • status: ukończony, grywalny, nieprzetestowany
  • wypis: Trzeci dodatek do systemu Czas Waśni, pozwala założyć i władać własnym królestwem
  • strona: Oficjalna strona systemu
Dyskusja (1)

Losowe

Essentia: Zaawansowana technologia, trzy planety, 44 miliony obywateli czujących się jedną wspólnotą i prowadzących moralne życie. Królestwo Czary nie znające prawie występku i zła potrzebuje agentów dbających o to, aby na zawsze pozostało tym czym jest.
Pirate Monkeys: Gracze wcielają się w zachowujące się jak ludzie zwierzęta w wyimaginowanym świecie fantasy przypominającym nieco opowieści o piratach, Wyspie Skarbów, itd.

Powiązane wpisy

  1. Czas Waśni: Skarby Laruzji Skarby Laruzji to drugi dodatek do systemu Czas Waśni. Podręcznik...
  2. Czas waśni Czas waśni to rozbudowany system fantasy przeznaczony dla początkujących i...
  3. Odkupienie RPG Opis autora: Niedopracowany system, bazujący głównie na haśle: Watykan. W...
  4. Essentia Zaawansowana technologia, trzy planety, 44 miliony obywateli czujących się jedną...
  5. Finezja i Brawura Krótka i poręczna gra fabularna w konwencji płaszcza i szpady,...

Ostatnie zmiany

Brak zmian.