wieza.org
Zaloguj się

40i4

40i4 to wizja alternatywnej przyszłości, w której Niemcy nie przegrały II Wojny Światowej.
Klimat 40i4 określić można jako postapokaliptyczno-cyberpunkowo-absurdalny (np. podstawowym założeniem jest opozycja płci gracza i prowadzonej przez niego postaci). Dodatkowo intertekstualna konwencja zakłada bardzo dużo odniesień przede wszystkim do litertury (Orwell, Witkacy, Gombrowicz, Kafka, Burgers, Don Brown, Ludlum – żeby wymienić tylko niektóre), ale także do filmów i popularnych gier komputerowych.
Twórcy skoncentrowali się przede wszystkim na kreacji świata, pomijając prawie zupełnie mechanikę (przynajmniej na razie).

Realia (w telegraficznym skrócie)

Powojenne dymy odsłaniają nowy kształt IV Postnuklearnej Rzeszy Niemiecko-Polskiej (dręczony sumieniami, zamknięty w atomowym bunkrze Hitler natrafia na zarekwirowane przez SS dzieła mistyczne polskich romantyków, pod ich wpływem doznaje profetycznych wizji i wyznacza swojego następcę). Nowego dyktatora usiłuje obalić podziemna opozycja (czyli pewnie gracze), która chce przywrócić demokrację. Tymczasem na horyzoncie pojawiają się inne mocarstwa: Reaktywowane ZSRR, Konglomerat Żółtej Rasy, a także IV mocarstwo wirtualne znane też pod nazwą Babilon…

Opracowana została wersja 1.0 podręcznika, jednak system jest w rozbudowie, więc na pewno nie jest to wersja ostateczna . Sam podręcznik ma 135 stron, można go ściągnąć w formacie pdf.

Fragment historii

Nikomu nie przeszło przez głowę, że druga wojna światowa może potrwać dłużej niż do 42., no może było kilku pesymistów, którzy koniec walk przepowiadali dopiero na 45. Tymczasem jest rok 2016, a wojna trwa nadal… Chociaż wygląda ona już zupełnie inaczej i chodzi w niej teraz bardziej o przetrwanie niż o jakąkolwiek dominację. Ale po kolei. Adolf Hitler nie popełnił kilku błędów, których się po nim spodziewano. Przywódca Tysiącletniej 3. Rzeszy Niemieckiej oparł się pokusie zaatakowania na Związek Radziecki – przynajmniej odwlekł tę decyzję. Wiedział, że aby wypowiedzieć wojnę Stalinowi i wiecznie żywemu Leninowi trzeba najpierw mieć czystą sytuację w Europie.

Doświadczenia Napoleona nie poszły na marne. Wielka Brytania nie wytrzymała zbyt długo. Osamotniona, dzień w dzień bombardowana dywanowymi nalotami, skapitulowała. Dużą rolę w zdobyciu wyspy odegrał generał Franko, który bardzo zdecydowanie wspomógł Niemcy w tej kampanii. Ameryka spóźniła się ze swoimi głośnymi obietnicami pomocy. Zresztą wojownicy cesarza kraju wschodzącego słońca sprawiali Reganowi zbyt wielkie kłopoty aby mógł sobie pozwolić na wysłanie zbyt dużych sił do Europy. Doszło do impasu. Zarówno ZSRR jak 3. Rzesza szykowały się do wzajemnej agresji, ale żadne nie chciało zaatakować pierwsze. Sytuacja patowa trwała ładnych kilkadziesiąt lat. Zapanowała zimna wojna.

W tym czasie naukowcy po obu stronach obmyślali coraz to nowe i bardziej zabójcze wynalazki, mające zapewnić zwycięstwo swoim wodzom. Dzięki ciągłemu wyścigowi zbrojeń doszło do niespotykanego dotąd rozwoju nauki i techniki. W latach 70 powstał też ethernet, który na początku służył celom wojskowym i stworzony został przez zespół naukowców III Rzeszy. Wreszcie w roku 1984 w tajnych laboratoriach Wermachtu stworzono broń masowej zagłady – bombę atomową. Zdenerwowany zastojem na froncie i starzejący się Hitler nie chciał dłużej zwlekać – podjął decyzję o natychmiastowym użyciu „cudownej broni” – jak ją wtedy nazywano. Pierwszym celem miała być Moskwa. Jednak na dzień wcześniej przed zaplanowanym zrzutem wydarzyło się coś co wprawiło w przerażenie niemieckich dowódców.

Doniesiono bowiem o wybuchach nuklearnych w Japońskich miastach: Nagasaki i Tokio. Oznaczało to tylko jedno – Amerykanie posiedli sekret bomby atomowej… Na zmianę decyzji było już jednak za późno. Trzecim dotkniętym przez nuklearną apokalipsę miastem została, zgodnie z rozkazem Furera, Moskwa. Teraz to na Regana i jego sztab padł blady strach. Niemal bez zastanowienia padła decyzja o zrzuceniu atomówki na Berlin. Niemcy nie pozostały dłużne. Sytuacja wymknęła się spod kontroli…

Aktualnie oficjalna strona nie działa. Stąd nie ma dostępu do podręcznika.

informacje

  • wypis: gra w alternatywnej rzeczywistości, gdzie Niemcy wygrały IIWŚ
  • status: zagubiony
Dyskusja (0)

Losowe

SHOSA: Idea indie RPG zrodzona w wyniku gorącej dyskusji na łamach [[Forum Autorskie|forum systemów autorskich]]. fabuła i gracze SHOSA, czyli super-heroes of steampunk age, to niewielkich rozmiarów gra fabularna opowiadająca o superbohaterach, których poczynania mają miejsce na tle krajobrazu steampunko...
MoorholdMoorhold: Serwis o grach RPG, który posiadał silny dział o Neuroshimie. W ostatnich latach życie Moorholda koncentrowało się głównie wokół forum, na którym między innymi tworzoną grę [[Zmierzch]] oraz magazyn [[Wieża Snów]]. Ostatecznie zniknął z sieci w 2009 (albo 2010) roku.

Powiązane wpisy

  1. Litil Divil Humorystyczna minigra, która nigdy nie została ukończona....
  2. DAMNVM DAMNVM to gra dark fantasy, osadzona w czasach najbardziej odpowiadających...
  3. Magus RPG Magus RPG jest autorską grą fabularną, opartą na węgierskim pierwowzorze...
  4. Klirrfaktor „Klirrfaktor” znaczy po niemiecku tyle co „współczynnik szumu”. Klirrfaktor RPG...
  5. Zmierzch Zmierzch to gra RPG, która była tworzona przez członków serwisu...

Ostatnie zmiany

Brak zmian.

Ostatnio zmienione

  • Oneiros: Karty Wyobraźni : Narracyjno-karciana gra fabularna w świecie Twoich snów.
  • Armie Apokalipsy : Rozgrywająca się w przededniu Apokalipsy gra akcji o zmaganiach zesłanych na świat aniołów.
  • Charakternik: Magią i M... : heroiczne dark fantasy
  • Mythai RPG : Świat i systemy gier fabularnych
  • Zły: Władza, Moc, Nieśm... : nietypowa gra fabularna we współczesności
  • Głębia Przestrzeni